Forumet

Inlämning av Topptipset - Så här gör du

Skapad av marcus andersson , lör 29 sep 16:27

Jag provade att göra Topptipset här och skulle lämna in filen via Svenskaspels Externa Spel. Då stod det att insatsen inte var tillåten. Så jag fick läsa lite om vad som var knasigt.

Det visade sig att i textfilen man laddar hem via Tipsrobot måste justeras.
Man måste specificera vilken Topptips-omgång man vill lämna in. Så för er som fått samma varning som jag, gör så här:
*Tippa via Tipsrobot som vanligt och ladda hem textfilen.
*Gå in på https://www.svenskaspel.se/tt/matchlist/topptipset och tryck på Kopiera på aktuell omgång som du vill lämna in. Texten ser exempelvis ut så här: "Topptipset,Europa,Omg=1063,Insats=1"
*Öppna eran textfil som ni laddat hem via Tipsrobot och där det står "Topptipset" ovanför era rader, raderar ni och klistrar in texten "Topptipset,Europa,Omg=1063,Insats=1" Observera att omgångsnumret är det som skiljer sig varje gång, så 1063 är dagens topptips-omgång.
*Spara filen och testa att lämna in.

Så i era textfiler ska det exempelvis se ut så här:
Topptipset,Europa,Omg=1063,Insats=1
E,1,1,1,X,1,2,X,1
E,1,1,1,X,1,2,X,X
E,1,1,1,2,1,X,1,X
E,1,1,1,2,1,X,1,2

Lycka till !

//Marcus

Percy Pettersson Det har jag också råkat ut för, när jag petade ihop egna matematiska block-rader och skulle skicka upp filen till Svenska Spel. Tog ett tag innan jag begrep vad felet var.
Men om man skapar systemet här på Tipsrobot och klickar på "Lämna in-knappen". Då behöver man inte justera nåt. Man kan ladda ner sina rader ändå ifall uppladdningen till Svenska Spel eventuellt skulle strula.

Percy

fre 28 sep 14:52
Mattias Hamberg Ah. Tack för tipset. Ska se om jag kan fixa det, det borde inte vara något jätteproblem. :)
lör 29 sep 16:27